Контакти

62300, м. Дергачі, вул. Сумський шлях, 79-б

derradadergachi@ukr.net

(05763) 3-01-15

ДЕРГАЧІВСЬКА МІСЬКА РАДА

Офіційний веб-сайт Дергачівської міської ради

Персональний кабінет

Дергачівське бюро правової допомоги інформує

Сьогодні: 27 листопада 2021 р.
115

Нав’язування банківських послуг. Наскільки це законно?
Чи знаєте Ви, що нав’язування будь-яких послуг заборонено законом?

Іноді до цього вдаються надавачі послуг зв’язку, продавці споживчих товарів, але сьогодні мова піде про  нав’язливий банківський сервіс.

Непоодинокі випадки, коли банки усіма силами намагаються розширити коло своїх клієнтів та під час обслуговування нав’язують додаткові послуги, а іноді навіть підключають їх без нашого відому. На цей випадок Національний банк України дає однозначну відповідь: такі дії неприпустимі.

Банкам забороняється вимагати від клієнта придбання будь-яких товарів чи послуг від банку як обов’язкову умову надання банківських послуг (ст. 55 Закону України «Про банки і банківську діяльність»).

Найчастіші приклади нав’язування банками послуг:

– банк видає кредитну картку разом із зарплатною;

– банк включає обов’язкову страховку певної страхової компанії до пакета послуг під час отримання кредиту, навіть, якщо клієнт бажає застрахуватися в іншій компанії;

– банк продає страховку від нещасних випадків під час обміну валюти;

– банк самовільно підключив послугу sms-інформування та стягує за це комісію.

Найчастіше трапляються випадки нав’язування кредитних карток. Зазвичай це відбувається, коли людям необхідно перевипустити основну карту – наприклад, у разі втрати, або в якій закінчився строк. Вас одразу почнуть втягувати у кредитні відносини – разом з пенсійною, зарплатною, соціальною або платіжною картою обов’язково запропонують оформити кредитну. Методи дій щодо цього у банків різні – від умовлянь та перелічування вигід кредитної лінії до шантажу, що нібито основна картка не може бути активована без кредитної.
Захиститись від подібних маніпуляцій допоможе Закон України «Про споживче кредитування», яким забороняється вимагати від споживача укладення договору про споживчий кредит як обов’язкової умови придбання будь-яких товарів чи послуг у кредитодавця» (ст.14 Закону).

Якщо кредитку все ж таки нав’язали, у вас є 14 днів щоб написати заяву про бажання розірвати кредитний договір. Протягом цього терміну банк не стягуватиме відсотки.

Часто в банках пропонують послугу страхування, причому не тільки під час отримання кредиту. Обов’язковим для страхування є лише іпотечне кредитування або кредит під заставу майна. В інших випадках укладення договору страхування не є обов’язковим для оформлення кредиту.

Треба знати свої права та посилатись на закони, що захищають Вас, як споживача фінансових послуг. Якщо Ви бачите, що банк вводить вас в оману, або нав’язує непотрібні послуги, запитайте у співробітника документи, що підтверджують його вимоги. Зверніться до керівника установи, адже більшість питань можна вирішити на місті. У разі не реагування – звертайтеся до Національного банку України, який здійснює нагляд над усією банківською системою в країні.

Всі ми є споживачами товарів або послуг, тому Законом України «Про захист прав споживачів» встановлено, що споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про товари (роботи, послуги), що забезпечує можливість їх свідомого і компетентного вибору.

Сучасне українське законодавство ретельно захищає права учасників цивільного обороту, зокрема право самостійно вирішувати, які послуги їм отримувати, а також забороняє будь-який примус до отримання послуг.

Текст консультації підготовано фахівцями системи БПД.

За більш детальною інформацією можна звертатися до відділу "Дергачівське бюро правової допомоги" Харківського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, розташованого за адресою: м. Дергачі, вул. Сумський шлях, 27 (будівля "Казначейства"), телефон для довідок: (05763) 2-02-09.

Поділитися в соціальних мережах

№ 201

Останній номер газети
«Рідне місто»

Посилання на державні ресурси: